Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Taťka má Covid a já jsem blbá.

Když jsem volala taťkovi, abych se domluvila na nedělní návštěvu, tak jsem se zeptala, jak se má. Odpověď, že málem nedošel z obchodu, když šel pro minerálky, mě  nevarovala. Je vedro a minerálky jsou těžké i v tašce na kolečkách.

Když jsem se v neděli přijela k taťkovi, tak jsem hned viděla, že je bledý a vypadá unaveně. Prý ho dva dny strašně bolelo v krku a má zaraženou rýmu. Vedena šestým smyslem, v tu chvíli zatelefonovala moje sestra (obvodní lékařka s dlouholetou interní praxí). „Hele ségra, taťka je nemocný“, povídám. „Ty vole, ségra, von má Covid“ odpověděla sestra. Takže jsem jela do lékárny, a vrátila jsem se už v respirátoru a s testem. Ta druhá čárka, označující pozitivitu tam byla okamžitě.

Zbaběle jsem opustila taťkův byt a naše obvodní lékařka už chystala vše potřebné a vyrážela na cestu. Na informaci o jeho zdravotním stavu jsem si musela dvě hodiny počkat. CRP vysoké, zápalem plic si je jistá, lagevrio a kortikosteroidy nasazené, přivezla oxygenerátor, ten  mu uleví.

V pondělí ráno, když jsme mu vezli polévku a ovoce vypadal taťka lépe a veseleji, teda aspoň pohledově ode dveří.  Bohužel, večerní vizita naší milé paní obvodní doktorky, ukázala klinické zhoršení a taťku rovnou odvezla do nemocnice. Teď leží na plicním oddělení s oboustranným zápalem plic a podstupuje intenzivní léčbu.

A já zpytuji svědomí. Proč jsem se v pátek víc nevyptávala? Proč jsem se nezajela na taťku podívat už v sobotu? Mohlo mě napadnout, že se nakazil Covidem i když skoro nikam nechodí? Promluvila jsem s ním někdy důrazně na téma nebezpečí obezity? Teda kromě vtípků o nepřidávání si dortu na rodinných oslavách. Ale mě by taky štvalo, kdyby mi moje děti říkaly, jak mám jíst a co mám dělat pro své zdraví. Jsem dospělá, ne.

Řeči o Covidu už nikoho nebaví a každý si to musí v hlavě srovnat sám. Jestli se naočkuje, bude nosit respirátor, nebo změní životní styl na zdravější. A my, hodně velké děti, musíme pořád myslet i na svoje pětasedmdesátileté, tlusté tatínky, kteří se rádi napijí, kromě cukrovky mají i pár dalších nemocí a baví je kouřit a koukat na televizi. Mají silné řeči o tom, že co se mám stát, tak se stane, ale když odjíždějí do nemocnice, tak vidíte (i přes slzy), že by se moc chtěli vrátit domů.

Ať už v televizi straší Covidem od rána do večera, nebo je už rozvolněno a Covid je prostě běžné virové onemocnění, tak pořád je to jen a jen na každém z nás.

Jo a už vím, jak se taťka nakazil. Cestou k doktorovi (protože jí fakt není dobře) se k němu na kafe stavila kamarádka.

Autor: Renata Staňková | středa 27.7.2022 8:09 | karma článku: 41,12 | přečteno: 11949x
  • Další články autora

Renata Staňková

V tomhle Alenu Schillerovou chápu.

Člověku je kolem šedesáti a když si zajde k holiči, nechá si udělat řasy, obočí, trochu se přišmrncne a pěkně obleče, tak to ještě taková hrůza není. Jenže to není ani žádná hitparáda.

2.3.2024 v 7:42 | Karma: 16,09 | Přečteno: 776x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Pane exekutore, nezbláznil jste se?

Dluhy se mají platit a alimenty vymáhat, samozřejmě. Ale poslat nějaké firmě do datových schránek 1 870 zpráv najednou, je fakt ujeté..

27.1.2024 v 9:42 | Karma: 36,76 | Přečteno: 6354x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Bitka, holky, bitka?

Pekarová útočí na Schillerovou, Schillerová teď útočí na Pekarovou a tu se teď ze své přední pozice pokouší podpořit Fiala.

20.1.2024 v 8:26 | Karma: 14,59 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Jestli nás zprávy takhle informují o všem, no tak potěš koště.

Přiznávám, že sleduji anglický bulvár a ospravedlňuji si to vylepšováním angličtiny. Ale popravdě mě baví číst si o králi a princeznách a vzhledem k tomu, jak vysoce je monarchie oceněná jako „trade mark“, tak nás takových je víc.

1.12.2023 v 12:42 | Karma: 24,28 | Přečteno: 759x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Co Vám mám povídat, milá vnoučátka, chovat se ekologicky je těžké, a navíc je to otrava.

Asi je to přibývajícím věkem a taky tím, že vnoučata člověka donutí přemýšlet o budoucnosti trochu jinak. Tak nějak postupně mě začalo děsit to množství mikrotenových sáčků a plastových obalů, které si za týden nanosím domů.

12.11.2023 v 10:02 | Karma: 16,57 | Přečteno: 510x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 16,09
  • Průměrná čtenost 1575x
zaměstnání: kancelářská myš

jazyky: angličtina, mňoukání

charakteristika: výrazné sklony k optimismu

Seznam rubrik