Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cukrovka, tloušťka a sobecký zázrak.

Tak jsem se dočetla, že kvůli mně (a podobným chytrákům) mají nemocní s cukrovkou nedostatek léku  To mě mrzí. Myslela jsem, že když lék plně hradím, tak přispívám k jeho větší dostupnosti. Kde je poptávka, je i nabídka.

Ve dvaceti letech jsem si při lyžování přetrhala kolenní vazy a poškodila meniskus.  V nemocnici mi to moc hezky spravili a třicet let jsem o úrazu skoro nevěděla. Až po padesátce se koleno začalo ozývat. Po úrazová artróza řekla pan ortopéd po laparoskopii, když mi začistil ostré okraje. A co můžu udělat, aby se to nezhoršovalo? Zhubněte!

Ale já mám jen šest kilo nadváhu (i ve váhových tabulkách to označují jako nadváhu mírnou). Ale to jsem panu doktorovi neřekla, jen jsem si to myslela.

A aby toho nebylo málo, tak při padesátileté prohlídce mi obvodní lékařka sdělila, že mám mírně vyšší cholesterol. Ale já ještě nejsem připravená na pravidelné užívání léků. Nedá se tím udělat něco jiného než brát prášky? No, když zkusíte zhubnout a nahradíte nezdravé tuky v jídelníčku těmi zdravými, tak by se to mohlo zase srovnat.

Nahradím, zhubnu (kývala jsem hlavou jako Petronius v pohádce Anděl Páně, se vším pomůžu Matko Boží, se vším pomůžu).

Ale není to tak lehké. Všude na mě číhá jídlo, sladkosti a alkohol. I když se nijak nepřejídám a snažím se o aktivní pohyb, tak mám sedavé zaměstnání a kila se mě drží. A moje vůle se ukázala jako velmi slabá, a to taky nepomáhá.

Takže jediné, co pomohlo byly injekce léku na cukrovku . Dávka na měsíc sice vyjde na 2 400 – 2 650 korun, podle toho, v jaké lékárně je kupuji, ale ten pocit, když za tři měsíce zhubnete pět kilo je super. A ten cholesterol už je zase v pořádku a koleno nebolí.

A navíc podle některých studií užíváni tohoto léku snižuje riziko srdeční a cévní mozkové příhody.

Nemyslím si, že lék na cukrovku je i všelék na obezitu. A kamarádka se silnou nadváhou, které jsem ho tak vychvalovala, až si ho vyprosila na své paní doktorce, se po něm celý den nehnula ze záchodu a raději prý bude tlustá než mrtvá (protože ten průjem prý byl fakt vražedný).

Ale pro mě to je jako malý zázrak.

Autor: Renata Staňková | čtvrtek 16.3.2023 7:10 | karma článku: 12,85 | přečteno: 490x
  • Další články autora

Renata Staňková

V tomhle Alenu Schillerovou chápu.

Člověku je kolem šedesáti a když si zajde k holiči, nechá si udělat řasy, obočí, trochu se přišmrncne a pěkně obleče, tak to ještě taková hrůza není. Jenže to není ani žádná hitparáda.

2.3.2024 v 7:42 | Karma: 16,09 | Přečteno: 776x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Pane exekutore, nezbláznil jste se?

Dluhy se mají platit a alimenty vymáhat, samozřejmě. Ale poslat nějaké firmě do datových schránek 1 870 zpráv najednou, je fakt ujeté..

27.1.2024 v 9:42 | Karma: 36,76 | Přečteno: 6354x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Bitka, holky, bitka?

Pekarová útočí na Schillerovou, Schillerová teď útočí na Pekarovou a tu se teď ze své přední pozice pokouší podpořit Fiala.

20.1.2024 v 8:26 | Karma: 14,59 | Přečteno: 528x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Jestli nás zprávy takhle informují o všem, no tak potěš koště.

Přiznávám, že sleduji anglický bulvár a ospravedlňuji si to vylepšováním angličtiny. Ale popravdě mě baví číst si o králi a princeznách a vzhledem k tomu, jak vysoce je monarchie oceněná jako „trade mark“, tak nás takových je víc.

1.12.2023 v 12:42 | Karma: 24,28 | Přečteno: 759x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Co Vám mám povídat, milá vnoučátka, chovat se ekologicky je těžké, a navíc je to otrava.

Asi je to přibývajícím věkem a taky tím, že vnoučata člověka donutí přemýšlet o budoucnosti trochu jinak. Tak nějak postupně mě začalo děsit to množství mikrotenových sáčků a plastových obalů, které si za týden nanosím domů.

12.11.2023 v 10:02 | Karma: 16,57 | Přečteno: 510x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 16,09
  • Průměrná čtenost 1575x
zaměstnání: kancelářská myš

jazyky: angličtina, mňoukání

charakteristika: výrazné sklony k optimismu

Seznam rubrik