Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Taťka má Covid a já jsem blbá.

Když jsem volala taťkovi, abych se domluvila na nedělní návštěvu, tak jsem se zeptala, jak se má. Odpověď, že málem nedošel z obchodu, když šel pro minerálky, mě  nevarovala. Je vedro a minerálky jsou těžké i v tašce na kolečkách.

Když jsem se v neděli přijela k taťkovi, tak jsem hned viděla, že je bledý a vypadá unaveně. Prý ho dva dny strašně bolelo v krku a má zaraženou rýmu. Vedena šestým smyslem, v tu chvíli zatelefonovala moje sestra (obvodní lékařka s dlouholetou interní praxí). „Hele ségra, taťka je nemocný“, povídám. „Ty vole, ségra, von má Covid“ odpověděla sestra. Takže jsem jela do lékárny, a vrátila jsem se už v respirátoru a s testem. Ta druhá čárka, označující pozitivitu tam byla okamžitě.

Zbaběle jsem opustila taťkův byt a naše obvodní lékařka už chystala vše potřebné a vyrážela na cestu. Na informaci o jeho zdravotním stavu jsem si musela dvě hodiny počkat. CRP vysoké, zápalem plic si je jistá, lagevrio a kortikosteroidy nasazené, přivezla oxygenerátor, ten  mu uleví.

V pondělí ráno, když jsme mu vezli polévku a ovoce vypadal taťka lépe a veseleji, teda aspoň pohledově ode dveří.  Bohužel, večerní vizita naší milé paní obvodní doktorky, ukázala klinické zhoršení a taťku rovnou odvezla do nemocnice. Teď leží na plicním oddělení s oboustranným zápalem plic a podstupuje intenzivní léčbu.

A já zpytuji svědomí. Proč jsem se v pátek víc nevyptávala? Proč jsem se nezajela na taťku podívat už v sobotu? Mohlo mě napadnout, že se nakazil Covidem i když skoro nikam nechodí? Promluvila jsem s ním někdy důrazně na téma nebezpečí obezity? Teda kromě vtípků o nepřidávání si dortu na rodinných oslavách. Ale mě by taky štvalo, kdyby mi moje děti říkaly, jak mám jíst a co mám dělat pro své zdraví. Jsem dospělá, ne.

Řeči o Covidu už nikoho nebaví a každý si to musí v hlavě srovnat sám. Jestli se naočkuje, bude nosit respirátor, nebo změní životní styl na zdravější. A my, hodně velké děti, musíme pořád myslet i na svoje pětasedmdesátileté, tlusté tatínky, kteří se rádi napijí, kromě cukrovky mají i pár dalších nemocí a baví je kouřit a koukat na televizi. Mají silné řeči o tom, že co se mám stát, tak se stane, ale když odjíždějí do nemocnice, tak vidíte (i přes slzy), že by se moc chtěli vrátit domů.

Ať už v televizi straší Covidem od rána do večera, nebo je už rozvolněno a Covid je prostě běžné virové onemocnění, tak pořád je to jen a jen na každém z nás.

Jo a už vím, jak se taťka nakazil. Cestou k doktorovi (protože jí fakt není dobře) se k němu na kafe stavila kamarádka.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Renata Staňková | středa 27.7.2022 8:09 | karma článku: 41,12 | přečteno: 11949x
  • Další články autora

Renata Staňková

V tomhle Alenu Schillerovou chápu.

Člověku je kolem šedesáti a když si zajde k holiči, nechá si udělat řasy, obočí, trochu se přišmrncne a pěkně obleče, tak to ještě taková hrůza není. Jenže to není ani žádná hitparáda.

2.3.2024 v 7:42 | Karma: 16,34 | Přečteno: 778x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Pane exekutore, nezbláznil jste se?

Dluhy se mají platit a alimenty vymáhat, samozřejmě. Ale poslat nějaké firmě do datových schránek 1 870 zpráv najednou, je fakt ujeté..

27.1.2024 v 9:42 | Karma: 36,76 | Přečteno: 6355x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Bitka, holky, bitka?

Pekarová útočí na Schillerovou, Schillerová teď útočí na Pekarovou a tu se teď ze své přední pozice pokouší podpořit Fiala.

20.1.2024 v 8:26 | Karma: 14,59 | Přečteno: 530x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Jestli nás zprávy takhle informují o všem, no tak potěš koště.

Přiznávám, že sleduji anglický bulvár a ospravedlňuji si to vylepšováním angličtiny. Ale popravdě mě baví číst si o králi a princeznách a vzhledem k tomu, jak vysoce je monarchie oceněná jako „trade mark“, tak nás takových je víc.

1.12.2023 v 12:42 | Karma: 24,28 | Přečteno: 759x | Diskuse| Osobní

Renata Staňková

Co Vám mám povídat, milá vnoučátka, chovat se ekologicky je těžké, a navíc je to otrava.

Asi je to přibývajícím věkem a taky tím, že vnoučata člověka donutí přemýšlet o budoucnosti trochu jinak. Tak nějak postupně mě začalo děsit to množství mikrotenových sáčků a plastových obalů, které si za týden nanosím domů.

12.11.2023 v 10:02 | Karma: 16,57 | Přečteno: 510x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Rozsáhlé pátrání ve Francii. Útočníci přepadli dodávku a osvobodili vězně

14. května 2024  14:48

Aktualizujeme Skupina čtyř ozbrojených mužů ve dvou vozidlech přepadla poblíž francouzské obce Incarville...

Ženíšek prošel i u Pavla, prezident ho jmenuje ministrem pro vědu a výzkum

14. května 2024  6:01,  aktualizováno  14:47

Marek Ženíšek se stane ministrem pro vědu, výzkum a inovace. Prezident Petr Pavel ho jmenuje členem...

Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali

14. května 2024  14:06,  aktualizováno  14:43

Gruzínský parlament schválil návrh zákona o zahraničním vlivu, který prosazuje vládní strana...

To už mohl jmenovat labradora. Putin ministrem obrany zaskočil ruské vedení

14. května 2024  14:40

Rozhodnutí ruského prezidenta Vladimira Putina jmenovat do čela ministerstva obrany civilního...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 16,34
  • Průměrná čtenost 1575x
zaměstnání: kancelářská myš

jazyky: angličtina, mňoukání

charakteristika: výrazné sklony k optimismu

Seznam rubrik